Blog

Kuntosalin crm kerralla kuntoon

Kuntosalin on tärkeää tuntea asiakkaansa, sillä siten se voi palvella asiakkaitaan mahdollisimman henkilökohtaisella otteella! Ammattimainen crm-järjestelmä on tärkeä keino tämän kunnianhimoisen tavoitteen saavuttamisessa. Ellet vielä tiedä mikä crm on tai kuinka kuntosali voi sitä hyödyntää, kannattaa lukea aiheeseen pureutuva artikkelimme ja ottaa selvää!

Mitä tarkoittaa crm?

Lyhennettä crm käytetään sanoista Customer Relationship Management eli suomeksi sitä voisi kutsua yhdellä sanalla asiakkuudenhallinnaksi. Usein crm viittaa myös suoraan crm-järjestelmään tai -työkaluun, jolla pyritään hallitsemaan asiakkuuksia.

Miten crm hyödyttää kuntosalia?

Laadukas crm -järjestelmä auttaa kuntosalia monin eri tavoin. Se auttaa kuntosalia tuntemaan asiakkaansa entistä paremmin, mikä puolestaan auttaa sitä tarjoamaan asiakkailleen mahdollisimman hyvin kohdennettuja palveluita. Esimerkiksi markkinointia on crm-järjestelmän ansiosta mahdollista kohdentaa entistä paremmin. Jos kuntosalin käyttäjä on esimerkiksi käynyt kuntosalilla ainoastaan bodypump-tunneilla, kannattaa hänelle lähettää erityisesti tarjouksia näistä tunneista. Yleensä oikein kohdennettu markkinointi osuu ja uppoaa kaikista parhaiten. Sen sijaan hän ei välttämättä ole ostokäyttäytymisensä perusteella kovin kiinnostunut täysin toisentyyppisistä tarjouksista. Toki hänelle voivat toimia myös sellaiset tarjoukset, joissa tarjotaan edullisia kokeilutunteja johonkin hieman bodypumpin tapaiseen harjoitteluun. Joka tapauksessa tieto asiakkaan kuntosalikäyttäytymisestä auttaa kohdentamaan hänelle suunnattua mainontaa entistä tehokkaammin.

Asiakaspalvelussa nopeus on valttia ja crm auttaa kuntosalia myös tämän valtin käyttöönotossa. Kun kuntosalin jokaisen asiakkaan tiedot ovat yhdessä järjestelmässä näppärästi muutaman klikkauksen päässä, on ne helppoa ja nopeaa löytää tarvittaessa, jolloin asiakas kokee saavansa nopeaa palvelua. Jokaisen asiakkaan ei myöskään tarvitse kertoa jokaista asiaansa joka kerta asiakaspalvelijalle uudestaan, kun tiedot on kirjattu kattavasti kuntosalin crm-järjestelmään. Järjestelmästä voi näkyä jopa asiakkaan kehitys sekä se, kuinka motivoitunut harjoittelija hän on.

Kun kuntosalin asiakas kokee saaneensa kuntosalilta hyvää palvelua, hän todennäköisesti kertoo kokemuksistaan myös muille ja suosittelee kuntosalia muillekin käyttäjille. Näin kuntosali saa tyytyväisten asiakkaiden kautta ilmaista mainosta, joka on usein vieläpä yllättävän tehokasta. Sama toimii toki toiseenkin suuntaan, sillä tyytymättömien asiakkaiden tiedetään kertovan negatiivisista kokemuksistaan vielä tehokkaammin eteenpäin. Kuntosalilla ei yksinkertaisesti ole varaa tällaiseen negatiiviseen maineeseen, joten sen kannattaa panostaa ammattimaiseen crm-järjestelmään ja hyvään asiakaspalveluun!

Mistä kuntosalin crm?

Kuntosalin crm on näppärää hankkia verkon kautta Lime Technologies -nimisen yrityksen kautta. Yrityksen tavoitteena on auttaa asiakkaitaan luomaan hyviä asiakassuhteita entistä yksinkertaisemmin. Yritys onkin omistautunut asiakkuudenhallintaan sekä tekniikkaan, jolla asiakkuudenhallinta voidaan ottaa haltuun. Siitä onkin tullut yksi alan johtavista toimijoista Pohjoismaissa.

fusion